Instruktion för Microsoft Teams till årets stämma

.

Då vi inte kan ha årsstämman på vanligt sätt där vi samlas i lokalen på Tuvvägen 25 så kommer vi ha den elektroniskt via videomötestjänsten Microsoft Teams. För att kunna delta behöver du maila och anmäla dig senast tisdag 13 april. Detaljer om anmälan står i stämmohandlingarna som delats ut.

Efter anmälan kommer du få ett mail med en mötesinbjudan med en länk till mötet (det står ”Anslut till Microsoft Teams-mötet”) samt en fråga om du kan delta. Klickar man ja på frågan så hamnar mötesinbjudan i din kalender. Använder du ingen elektronisk kalender (Outlook, Google eller liknande) så kan du lämna frågan obesvarad så behåller du länken till mötet lätt tillgänglig. Man behöver inte svara för att kunna delta i mötet.

När det är dags för mötet, logga gärna in dig 10 minuter innan det startar. Klicka på länken så öppnas den i en webbläsare.

Om du har Teams installerat på din dator kan du klicka på ”Öppna” i rutan överst, annars är det enklaste att klicka på ”Avbryt” och sedan på valet ”Fortsätt i den här webbläsaren”, så öppnas mötet. Rekommenderad webbläsare är Chrome eller Microsoft Edge. Man kan behöva godkänna att Teams får använda datorns kamera och mikrofon.

Slutligen innan du kan komma in i mötet skriver du in ditt namn och lägenhetsnummer på namnraden och aktiverar mikrofon och kamera (det kan man stänga av när som helst sedan under mötet). Klicka på anslut!

Torsdag 15 april kommer vi bjuda in till ett testmöte för dem som vill testa att koppla upp sig.

Länk till en bra instruktionsvideo på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U2NY8tEK6Z8